Alla inlägg under mars 2010

Av Jennifer - 30 mars 2010 00:18


Eftersom jag har glömt att skicka dessa bilder till Rebecca och hon har tagit bort sin blogg så kör jag hennes "dagens outfit" nu istället för när det egentligen borde ha varit. Jag är så dum, hur kunde jag glömma det här?? Jag hoppas att hon någonsin kan förlåta mig...

Men i alla fall.

Håret: Hemma-uppsättning.

Byxdressen: teatern (helt gratis, men hon fick inte ta hem den... världen är så orättvis!)

Skorna: Hon hade inga, bara sockar (klockrent)

Sminket: Knappt något alls (så himla modernt!)


Så okej, nu kan jag känna mig i alla fall Lite lugnare.

Puss och kram alla gosiga där ute! <3   

Av Jennifer - 29 mars 2010 23:38

... därför att jag har lust att leka liten fjortis igen.


Ditt utseende:
Hårfärg? Just nu? Vit/grått nånting?
Längd? 169,8 cm
Skostorlek? 38/39
Ålder? Snart 17...

Kärlek:
Har du kille just nu? Jajjemän
Gillar du någon? Jag gillar många men inte på Det viset 
Vem? Många sa jag ju, men om man menar Älskar så älskar jag Ricardo Alves
Tillåter du din kille röra vid dig? Ja det gör jag
Har du haft sex? Ja
Hur många har du haft sex med? 2... Eller ja, jag tycker inte att den första gills men
Har du haft många förhållanden? Nej

Smak & stil:
Vad har du på dig? Leggings, lång kofta och en gul t-shirt.. eller var det tänkt att jag skulle svara "ingenting.." ?
Hur ser dina trosor ut? Svarta
Har du någon BH? Ja
Hur ser den ut? Den är svart..
Hur beskriver du en fjortis? En ytlig människa som söker uppmärksamhet genom spelad dumhet 
Hur beskriver du en pluggis? En som lever för skolarbete och är allmänt osocial

Bad days:
Har du varit full? Ja
Har du däckat? Nej
Har du haft sex på fyllan? Nej
Har du rökt? Testat
Har du snusat? Testat
Har du gjort något olagligt? Ja.. men det är ju vääldigt få som inte gjort nått olagligt.
Har du slagit någon ner till marken? Nej men det tror jag väl ändå inte?

Yes/No:

Är du allergisk mot något? Nej
Tror du på gud? Jag varken tror eller inte tror
Har du en bästis? Ja
Är du vegitarian? Njae, det kan man inte säga
Har du varit med om ett stort gräl? Stort för att vara mitt liv, men inte stort för allmänheten

Antingen eller:
Mjölk/saft? Inte just nu tack, jag har borstat tänderna
Ibumetin/alvedon? Ipren
Katt/hund? Hund. Fast om det är hund- eller kattdjur som är frågan, så vet jag inte.
Cykla/gå? Det beror på vart jag ska
Öl/vin? Nej tack
Kanin/hare? Vadå sa du?



Annars är livet bra, jag far snart och jag gör det första april, och ingen vet vad som kan hända då. Jag hoppas i alla fall på att jag slipper hemska skämt som jag självklart skulle gå på... Jag är verkligen galet lättlurad. Fast jag vet inte om det är samma när man står fejs to fejs med personen.. det är annat med telefon, sms eller msn. När man inte kan läsa av ansikten. Fast jag är nog inte så bra på det ändå så. Imorrn börjar Feel-good-dagarna, det kommer bli toppen, första lektionen imorgon är ett friskis och svettis-pass. Det känns bra, jag kan behöva lite träning. Sen är det teater, dans och musik resten av dagen, och på onsdag kväll far vi till umeå för att se "West side story" och sen, kl 6 morgonen efter, bär det iväg till sundsvall för att fara till stockholm för att fara till Barcelona för att fara till Porto (i Portugal) för att träffa Ricardo. Jag längtar lite smått...

Av Jennifer - 28 mars 2010 23:22

Jag hittade en så äcklig sida nyss... dom hade så fina kläder! Och så dyra priser... Och så fina kläder!! kolla bara!

         

Man vill ju bara gråta på priserna... Men men, jag får väl leva med det antar jag. Hahah oj jag låter så himla seriös! Det är jag ju också, men kanske inteseriös. Jaja, jag har inget att säga så jag ska nog inte babbla på om en massa skräp i onödan. Hejdå

Av Jennifer - 26 mars 2010 15:14

Jag har egentligen ingenting att säga... Men jag är ensam hemma och har tråkigt, så vad gör man liksom?

Jag har märkt att sen jag började teaterlinjen så har jag börjat fundera och märka beteenden och olikheter hos folk. Det var en självklarhet för mig förut, att alla är olika och beter sig olika osv, men nu märker man hur olika man verkligen är, samtidigt som vi är fruktansvärt lika varann. Det är konstigt.

Egentligen så är alla i princip exakt lik till utseendet. Om man inte kollar på de små detaljerna. Det är ungefär som med.. gorillor till exempel. Ser man en i skogen och går vidare och sen ser man en till så skulle man ju tycka att de var väldigt lik varann. Men om man skulle ställa dom brevid varann så skulle man kunna urskilja olikheterna. Därför borde det ju vara samma sak om man vänder på det. Om gorillorna skulle se en människa och sen en till så skulle den nog inte heller se någon skillnad (förutom kläder då).

Av Jennifer - 25 mars 2010 00:45

Nu har jag just beställt 426 bilder för framkallning... Det är inte så himla lite om man tänker efter. Dessutom är det inte ens mina bilder utan familjens, vilket betyder att det är gamla bilder från när jag var kanske 6 och uppåt.


        Nu är det ingen som helst ordning på bilderna, dom två i miten är från samma dag, och det var 2001 så jag var 7 år. Den längst upp och den längst ner är från samma år, men olika tillfällen, den översta är när jag fyllde 12 och den nedersta senare samma sommar. Brun som ett as dessutom... Det roliga är att jag var mycket mer lika mamma på den tiden än vad jag är nu.

Jag kom på en annan sak som jag halvlåg och tänkte på hos frissan tidigare... Av någon anledning började jag tänka på hur det är lättare att prata med personer på olika ställen, t.ex att det borde vara lättare att prata när man tatuerar sig än när man klipper sig (för det har jag jättesvårt för), sen tänkte jag att dom borde prata mer med sina patienter på det här stället....

Patienter? På en frisörsalong? Att jag ens tänker så... det visar hur många gånger jag har varit inlagd på sjukhus. Noll med andra ord.

Det är roligt hur folk kan tänka konstigt.

Av Jennifer - 24 mars 2010 18:19

Jag har nyss varit hos frisören, så nu är jag väl gråhårig igen antar jag. Det är helt galet vad mycket man hinner tänka under den tiden man halvligger med nacken obekvämt lutad mot den hårda handfatskanten och håret är nergeggat med blekmedel. Jag såg några prickar i taket och började tänka på vinklar och sån matte skit... sen började jag fundera på beteende och hur olika människor beter sig på olika sätt (riktigt djup blir man ibland). Sen kom jag in på helt andra saker som förra årets elevråd, i fredags, förra gången jag blekte håret, Veronica Maggio, teater.. osv.

När jag gick hem så kom jag på att med den frisyr som jag har just nu så måste ju folk undra... antingen tror de att jag just varit hos frisören och inte ser ut såhär i vanliga fall... eller, så tror de att jag är fåfäng. Jag hoppas på det första. Sen insåg jag också att eftersom jag med min inte alltför kruma hållning nog ser mer ut som det andra alternativet och att om man ska tänka att jag varit hos frisören måste fundera på det ett tag först. Det är ju ingen normal första tanke direkt, "jaha, hon har varit hos frissan och ser säkert inte ut sådär i vanliga fall", men det är ju inget att göra någonting åt nu. Nu sitter ni säkert och irriterat tänker "Lev med det!" och det kan jag tala om att jag ska göra också.

Hade jag fått till frillan på bild så hade jag kunnat visa den, men eftersom det ändå inte syns så stor skillnad så skiter vi i det.

Av Jennifer - 23 mars 2010 22:20

Vi kom på en jätte bra idé idag! Man borde göra så att Staten bara trycker på en enda knapp och så stängs all elektricitet av! Med sjukhusen som undantag. Det skulle funka. Om man gjorde en stor grej utav det, tänk att stå och titta ut över staden när allt släcks ner.. Mäktigt.


Jag kollade på nyheterna tidigare, och då sa de att svenskar äter mest godis i hela världen.. och att vi blundar för att godiset i stort sett bara innehåller inälvor och diverse konstigheter. Det var lite kul tyckte jag. Jag bryr mig egentligen inte om de har torkade löss eller geturin i godis och dricka, visst är det vidrigt och helt jävla vrickat, men det är ändå samma som vi alltid har ätit... I alla fall vi som är födda på 80-talet och framåt. Varför hålla på och bry sig om att man har konstiga saker i godis, när vi borde bry oss om vad ALL annan "vanlig" mat som vi köper i vanliga mataffärer, är gjord av. Eller hur mycket man har bearbetat vissa saker för att de ska verka som de riktiga sakerna. Ta en titt på det här vettja:

  • Den vegetabiliska oljan utvinns ur frön, i vissa fall med hjälp av extraktionsbensin
  • Man behandlar oljan med fosforsyra och lut.
  • Man bleker oljan för att få bort den naturliga färgen.
  • All naturlig smak och lukt tvättas ur oljan.
  • Om fettet härdas - så att den flytande oljan blir fast - används nickel.
  • Om fettet istället "omestras" för att bli fast, slås fettmolekylerna sönder och sätts ihop på ett slumpmässigt och inte alls naturligt sätt.
  • Om det behövs delas fettet upp i olika smältpunkter med hjälp av lösningsmedel.
  • Sedan är det bara att färga och smaksätta margarinet så att det blir så likt smör som möjligt.

Under processerna har många viktiga näringsämnen och egenskaper tagits bort ur fettet.

Det här är direkt taget ur ett repotage ur Aftonbladet. Vill man läsa mer om det här skräpet (vilket är bra att göra) så har ni länken här: http://www.aftonbladet.se/matvin/karinahlborg/article359640.ab

Jag tycker att det är sorgligt att samhället har sjunkit så lågt att det har blivit en lyx med mat som är utan konstiga tillsatser och behandlingsprocesser.

Av Jennifer - 21 mars 2010 14:17


Jag hatar teknikprylar!! 

Nej okej, det gör jag verkligen inte, men idag tappade min dator bort alla mina Solbergbilder... Alla! Jag menar, jag har ju lagt ut en massa av dom på Fejjan, men långt ifrån alla... Jag lämnade dom värsta. 

Fast för min del är det ganska lugnt eftersom jag redan har framkallat dom bilderna, men jag har ju också lovat Sandra att hon skulle få dom. Det sög ju... 

Men nu kommer lite vinterbilder. 

En gammal skoter


Några glada esteter


En Lisa på väg från teatern     

               

Nora åker madrass

Håkan och Arvid åker madrass

Barn (Elvin, Arvid och Nora)


Min brorsa


Hela familjen Lindahl (utom mig)


Jag, mamma och Elvin

 Inzoomning på mitt fina fejs... ..

Presentation


Hejsan! Jag är en toppentjej som älskar teater. Jag vill gärna ha en brevvän som är runt 1-200 år, själv är jag 17. Det är rätt okej om du gillar ponysar men jag tycker mer om hundar. Jag vill återfödas som delfin. Och du är konstig.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards