Alla inlägg under februari 2011

Av Jennifer - 28 februari 2011 19:13

Under den senaste veckan har jag: börjat prata med brittisk accent, lärt mig grunderna till hur man jonglerar och jag har lärt mig att Sveriges nationalsång har två verser till efter de första två! Det hade jag ingen som helst aning om. 

Så här går de:

Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land, 
din trohet till döden vill jag svära. 
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand, 
din fana, högt den bragderika bära. 
Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd, 
för Sverige, den kära fosterjorden. 
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld  
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land, 

din trohet till döden vill jag svära. 

Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand, 

din fana, högt den bragderika bära. 


Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd, 

för Sverige, den kära fosterjorden. 

Jag byter Dig ej, mot allt i en värld  

Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.


Det var ganska spännande tycker jag. Fast jag tycker personligen inte om att man har blandat in gud i det här. Men sen är det ju i och för sig inte mycket som jag tycker är bra med nationalsången heller. 

Men nu ska jag inte babbla på om en massa skräp längre, jag måste göra skolarbete. Duktig!


Av Jennifer - 14 februari 2011 17:19

Okej man kan ju tycka att det har varit som ett uppehåll här ett tag. Det stämmer ju också om man skulle tycka så. Mycket har hänt sen sist. Fast jag vet inte riktigt vad jag ska säga. 

Det är ju alla hjärtans dag idag förresten om det skulle varit någon som missat det! Trevlig sån dag på alla! 

Jag borstade håret idag. Det är ju permanentat nu, och kort.. jag har inte borstat det sen det gjordes och det är flera veckor sen. Men nu har jag i alla fall gjort det. Hahahahahaha jag borde varit en av bröderna Fluff!! Jag hade passat asbra, och då har jag ju till och med mitt vanliga hår! Jag är så himla cool! 


Eller ja hur var det med den saken.. 

Jag drabbades nog av hybris efter att jag stått och kämpat så länge med håret och den där himla borsten. 

Hejdå

Presentation


Hejsan! Jag är en toppentjej som älskar teater. Jag vill gärna ha en brevvän som är runt 1-200 år, själv är jag 17. Det är rätt okej om du gillar ponysar men jag tycker mer om hundar. Jag vill återfödas som delfin. Och du är konstig.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards