Alla inlägg den 30 september 2010

Av Jennifer - 30 september 2010 08:29

Yesmen såg jag med pappa igår. Det har absolut ingenting att göra med Jim Carrey. Det är ganska långt men riktigt intressant. Det är aktivister som jobbar för miljön och därför låssas representera stora företag som de inte gillar (till exempel Dow och Exxon som jobbar med olja) och talar i stora event, eller tv i till exempel CNN för tre miljoner tittare. De uttalar sig om saker som att de ska skänka 12 miljoner kronor till Indien där det var en oljeläcka för 20 år sen som de borde ha tagit hand om men aldrig egentligen kommer att göra, osv. Ganska roligt faktiskt om man tänker sig in i det. Det är inte haha-roligt som en komedifilm, det är en dokumentär tror jag. Men aa ni kanske fattar.. 

Har man inte lust att kolla på hela långa grejen så kan man se den här korta delen av filmen. Han som är i "Paris" är han som är en aktivist och talar ingen som helst sanning. 

Presentation


Hejsan! Jag är en toppentjej som älskar teater. Jag vill gärna ha en brevvän som är runt 1-200 år, själv är jag 17. Det är rätt okej om du gillar ponysar men jag tycker mer om hundar. Jag vill återfödas som delfin. Och du är konstig.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards