Alla inlägg den 14 september 2010

Av Jennifer - 14 september 2010 22:08

"Teatern stod i staden, Gudens och folkets tjänst och högre status kunde man knappast få." var det som gällde, en gång för länge sedan i antikens Grekland.

Vart i hellskotta har det tagit vägen här uppe i norrland (åtminstone Dödjävlafucking-vik? Jag menar, titta på vår klass till exempel.


Dåligt uppdaterad bild, jag vet. Men om det är någon som tar illa upp för att jag laddat upp den här bilden så vill jag att man säger till.


Hur många av alla 32, är teaterelever och hur många är musiker? Jag förstår inte hur teatern här har kunnat bli så tillplattad och svag. Skulle man gå runt på stan och fråga folk om de är intresserade av teater skulle minst 40% säga nej men mena ja, 15% skulle säga nej och mena det och resten skulle vara gamla tanter.

(Man måste lägga på minnet att ingenting av mina procenter är vetenskapligt bevisade, (inte ens min grammatik men det är inte det det handlar om)). Jag är pissed off på mänskligheten men inte ens det kan få mig att låta bli att skratta åt mitt vackra själv. 

   

Tigern är till Gabbi som tack för allt jobb hon la ner för att hitta det lilla citatet från början.


Hejdå

Presentation


Hejsan! Jag är en toppentjej som älskar teater. Jag vill gärna ha en brevvän som är runt 1-200 år, själv är jag 17. Det är rätt okej om du gillar ponysar men jag tycker mer om hundar. Jag vill återfödas som delfin. Och du är konstig.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards